Wednesday, August 21, 2013

Shepherd Neame - Bishop's Finger


Još jedno pivo trošeno na ovogodišnjem "Beer Fest"-u. Nije "Sveštenikov Prst" bio moj prvi, čak ni drugi izbor, ali s obrziorm da je dobar deo britanskih piva bio rasprodat do dana kada sam posetio festival piva i prašine, ostao sam sa njim, pomalo zato što o ostalim dostupnim sam znao dosta manje, ponajviše iz čisto štreberskih razloga - ovo je najstariji flaširani britanski ejl, nosilac besmisleno kul imena, a tu je činjenica da se pravi samo petkom, zar nije kul reći da ste pili pivo koje se spravlja samo petkom? 
Pivo dolazi iz nezavisne britanske pivare, poznatije možda po "Spitfire"-u, klasičan je (možda i previše kalsični) primer britanskog ejla, tačnije ekstra specijanog bitera. U čašu je natočeno iz staklene boce i u njoj izgleda zadivljujuće - tamne braon-crvene boje konjaka. Glava piva (pena) je debela oko dva prsta, čvrsta i postojana. Nos otkriva blagu metalnu notu, kao i nešto sladi, možda malo suvog voća. U ustima prilično slično, na sredini palete se nađe nešto blago voćnih momenata, ali ne u veselom i laganom maniru, pre suvo voće, verovatno šljiva... zapravo, sada kada razmišljam, to bih najpre opisao kao blago zagoreli domaći pekmez od šljiva - ta voćna aroma, sa malo karamele i težine. Prisutne su i hmeljne note, kao i ne prejak, ali svakako odbijajući metalni ukus. U finišu dolazi do izražaja najveća prednost ili mana ovog piva - izražena gorčina, čak i za ovaj stil ona je jaka, prejaka! Ispod nje se probija nešto začina (biber pre svega) i grejpa. U finišu pivo je takođe i prilično "suvo". Sve ovo ako ste baš krenuli u lov na ukuse, ako vam je ovo prvo pivo tokom večeri (kao meni) i ukoliko imate makar malo izvežbanu paletu, inače će se sve stopiti u gorčinu i ništa više.
Meni je "Sveštenikov Prst" baš legao, da je dostupniji u Srbiji verovatno bi do sada bili na, da izvinite, prst u pozadinu. Već opisan "Grimbergen" je sasvim drugačiji po aromama i emocijama koje budi, a zapravo u nekom sličnom rangu po kvalitetu (neka srednja klasa, "sredina puta" što bi rekli stranci), ali meni je ova zverka daleko lepše legla - sve je, ipak, na kraju stvar ukusa. Nije u pitanju prekompleksno pivo bogatih, kvalitetnih, jakih i  višeslojnih ukusa, ali kao fanu gorkih likera, gorkih piva i generalno svega što je esktremno po ukusa, ovo jeste stvar za mene.
Ostaje nada da, s obzirom na uspeh britanskih piva na BF-u, neko odluči da pokrene uvoz. 

OCENA: 8/10

No comments:

Post a Comment